چند خبر متفاوت سه خبر کارگری
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

 تفکر اسیدی!

وبلاگ آموختن: البته اگر این کاریکاتوریست می‌نوشت تفکر داعشی بهتر بود.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443762

تجمع ضد اسیدپاشی مقابل دادگستری اصفهان

شماری از زنان و مردان اصفهانی حوالی ساعت 10 امروز (چهارشنبه) با تجمع در مقابل دادگستری کل استان اصفهان، شعارهای «دادستان، دادستان جواب ما را بده» و «استاندار، استاندار جواب ما را بده، سر دادند.
«اصفهان شهر ماست امنیت حق ماست » و «دختر با حیایم حمایتت می کنیم» از دیگر شعارهای تجمع کنندگان بود.
برخی از تجمع کنندگان که تعداد آنان نزدیک به یک هزار نفر تخمین زده می شد، با دوربین تلفن های همراه خود اقدام به تهیه عکس و فیلم از این تجمع کردند.
مردم اصفهان در چند روز اخیر به شیوه های مختلف از جمله از طریق شبکه های اجتماعی در اعتراض به اسیدپاشی ها به روی زنان یا دختران اصفهانی که موجی از انزجار عمومی ایجاد کرد، دعوت به تجمع کردند.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443854

پزشک قربانی اسیدپاشی: اسید باید به عنوان یک سلاح گرم دیده شود

پزشک معالج یکی از قربانیان اسیدپاشی گفت: اسید باید به عنوان یک سلاح گرم دیده و با عاملان اسیدپاشی به شدت برخورد شود
دکتر' سیامک فرقانی' در گفت و گو با ایرنا به تشریح وضعیت سلامتی یکی از قربانیان اسیدپاشی که 26 سال سن دارد، پرداخت و گفت: این دختر بینایی یکی از چشمانش را به طور کامل از دست داده و چشم دیگر او نیز کم بینا شده است.
این دختر سه نوبت عمل جراحی چشم در بیمارستان فارابی داشته و پوست صورت، پشت و دستانش تعویض شده است.
این دختر از لحاظ روحی روانی به شدت آسیب دیده و چهره اولیه و زیبایی او هیچوقت بازنمی گردد، بلکه پوست های ترمیمی تنها برای پوشش بافت های زیرین است.
تنها کاری که درمواجهه با اسید برای فردی که روی او اسید پاشیده شده می توان انجام داد، درآوردن لباس ها و شستشوی فراوان قسمتهای اسیدپاشی شده با آب جاری به مدت چند ساعت است و در اولین فرصت او را به مراکز درمانی منتقل کنند.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/362031

 تأیید فرضیه زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی‌ها

روزنامه شرق نوشت: تحقیقات درباره اسیدپاشی‌های اصفهان در حالی ادامه دارد که نتایج به‌دست‌آمده زنجیره‌ای و سریالی‌بودن این حوادث را تایید می‌کند.

، پیش از این درباره زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی به صورت چهار زن در اصفهان تردیدهایی وجود داشت اما اکنون آزمایش‌های تخصصی ثابت کرده است حداقل سه‌مورد از این حوادث به‌هم مرتبط هستند. تشابه ظاهری این اسیدپاشی یکی از دلایل موجود است.

در تمام این موارد متهم یا متهمان از ساعت هفت تا 7:30 مرتکب جرم شده‌اند و در تمام موارد زنانی را که راننده خودرو بوده اند هدف قرار داده‌اند اما به‌غیراز شواهد ظاهری، مدارک دیگری نیز به‌دست‌آمده که زنجیره‌ای‌بودن این حوادث را تایید می‌کند.

بعد از وقوع اسیدپاشی‌ها نمونه اسید برجامانده روی لباس‌ها و خودرو قربانیان مورد آزمایش قرار گرفت و تایید شد اسیدها مشابه است. نوع و عمق جراحات ایجادشده روی زنان نیز این موضوع را تایید می‌کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/361939

فرمانده ناجا: تایید 7 یا 8 مورد اسیدپاشی در اصفهان/ عامل، یک نفر است

سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش‌آور است، شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.
نظرات بینندگان

غیر قابل انتشار: ۱۱

در انتظار بررسی: ۱۳

انتشار یافته: ۵

منتظریم ببینیم کی این فرد !! دستگیر میشود.

حال باید صبر کرد و دید که این "شدیدترین برخوردها" که ایشان وعده میدهند با "اسیدپاشان" صورت خواهد گرفت، چیست و تا چه اندازه "شدید" است؟

من تعجب مي كنم كه دستگير نشده يا نشدن؟ الان همه خيابانها و جاده ها دوربين داره و از طرفي تمام خيابانهاي شهر بانك و حتي برخي مغازه ها به دوربين مدار بسته متصل هستند چطور نتونستن اين فرد يا افراد كثيف و بيدين را دستگير و به مجازات برسانند؟

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/362029

اعتراض به اسیدپاشی‌های اصفهان مقابل مجلس

جمعی از افراد معترض به اسیدپاشی‌های صورت گرفته در اصفهان ظهر روز چهارشنبه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار تامین امنیت زنان و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه شدند.
تجمع‌کنندگان از زنان اصلاح‌طلب، کانون شهروندی زنان و تشکل‌های مختلف حمایت از زنان بودند که هدف از این تجمع را ابراز همدردی با زنان قربانی اسیدپاشی در اصفهان عنوان می‌کردند.
تجمع‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی با عنوان «مرگ بر داعش»، «شهر امن حق من است»، «امنیت زنان را تامین کنید»، «زنان جامعه ما نگران و دلواپس هستند».
تجمع‌کنندگان همچنین نوشته‌هایی در اعتراض به طرح حمایت از آمرین به معروف در دست داشتند.
در بین تجمع‌کنندگان معصومه عطایی، سمیه،‌ رعنا و زیور از قربانیان اسیدپاشی‌ سال‌های گذشته نیز حضور داشتند.
نرگس محمدی از فعالان زن در این تجمع با تاکید بر لزوم تامین امنیت زنان در جامعه، همچنین گفت که طرح حمایت از آمرین به معروف نیز می‌تواند بسترساز خشونت‌هایی علیه زنان جامعه شود.
تجمع‌کنندگان همچنین شعار می‌دادند «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت» و خواستار توجه نمایندگان مجلس به موضوع اسیدپاشی اصفهان و تامین امنیت بانوان در جامعه بودند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443827

نان هم سرطانزا شد؟

استفاده از جوهر قند (بلانکیت) به عنوان خطرناک ترین ماده شیمیایی و سرطانی در فرآیند تهیه نان از سوی برخی نانوایان ضمن تهدید سلامت شهروندان؛ امروز به مهمترین دغدغه عمومی در بیشتر استانهای کشور تبدیل شده اما با این وجود به نظر می رسد روند نظارتها در این زمینه با مشکلاتی همراه است.
بربری، لواش و سنگک ماشینی دارای بیشترین آلودگی
مهدی معتمدی یکی از کارشناسان صنایع غذایی در گفتگو با مهر تاکید دارد که برخی نانوایان از این ترکیب گوگردی در خمیر با هدف تخمیر و آماده شدن زودهنگام آن و افزایش خاصیت کششی خمیر استفاده می کنند.
علاوه بر این استفاده از این ماده بویژه در نانهای بربری، سنگک ماشینی و ریزشی برای سفید کردن نان کاربرد دارد که با زیان های بسیار گسترده ای همراه است.
این کارشناس مسائل بهداشت غذایی معتقد است که خمیر حاوی بلانکیت را می توان در حد سم های خطرناک برای سلامت دانست و نیاز است ضمن توجه دستگاه های مرتبط و اقدام برای جلوگیری از استفاده از ماده سمی، تجهیزات لازم برای آزمایش و تعیین وجود بلانکیت در نان تهیه شود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/362070

هر 5 ساعت یک دانش آموز کشته می شود!

رییس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: در هر پنج ساعت یک دانش آموز در اثر تصادف جان خود را از دست می دهد.
در سال گذشته به رغم تلاش های صورت گرفته در این خصوص، ضمن مجروح، مصدوم و معلول شدن 300 هزار نفر 18 هزار نفر نیز کشته شدند که یکهزار و 800 نفر آنان دانش آموز بودند.
منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443859

کارگران و بازنشستگان نساجی مازندران مقابل فرمانداری تجمع کردند

شماری از کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ مهر) برای دومین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد‌هایشان مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216201

اعتراض صنفی صدها کارگر نورد و لوله صفا به چهارمین روز متوالی وارد شد

در پی تشدید اعتراضات صنفی یکهزار و ۱۰۰ کارگر نورد و لوله صفا (واقع در شهرستان ساوه)، کارفرما از دیروز (سه شنبه ۲۹ مهر) از ورود کارگران به کارخانه ممانعت می‌کند.

یکهزار و ۱۰۰ کارگر شاغل در کارخانه لوله و نورد صفا در استان مرکزی از روز یکشنبه (۲۷ مهر ماه) در واکنش به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و ۱۸ ماه بیمه دست از کار کشیده‌اند.

منبع:http://ilna.ir/news/news.cfm?id=216155

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس

جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی صبح امروز برای دومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان عنوان می‌کردند که چند ماهی است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و پاسخ مخابرات به آنها نیز ورشکستگی تلفن ثابت است که باعث شده مخابرات از پرداخت حقوق کارکنان خود ناتوان باشد.
کارگزاران مخابرات روستایی خواستار انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات بر اساس قانون مصوب مجلس هستند.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/443807



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب